Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0002450600   XVII Jornada de Qualitat a l'Ensenyament
2019-2020   Trobada pedagògica. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   7/11/2019 - 7/11/2019 (6 hores) de 8:30h a 14:30h
   U Campus UAB, edifici blanc (Hotel Exe Campus)
   Vila Universitària, Campus UAB, (Cerdanyola del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   08.30 h Recepció dels assistents
Lliurament de credencials
09.00 h Presentació i inauguració de la Jornada
Josep Bargalló, honorable conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya
09.20 h Lliurament de diplomes als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001 i als centres que s’han avaluat d’acord amb models d’excel·lència en la gestió
Parlament de Emili Grau Fuentes, director de l’Institut Caparrella de Lleida
09.45 h Els reptes de l’FP i els ensenyaments de règim especial
Joan-Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
10.00 h Ponència marc
“La gestió del talent a les organitzacions”
Simon Dollan, Doctor en filosofia i catedràtic de la Universitat Ramon Llull. Titular de la càtedra “Futuro del Trabajo” de ESADE Business School.
10.45 h Work-cafè
Presentació simultània de 60 taules on compartirem bones pràctiques educatives i de gestió
12.30 h El model e2cat 2020. Eina autoavaluació APLEC (autoavaluació per l’excel·lència de centre)
José A. Andrés Villena subdirector general de Programes, Formació i Innovació de la Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
12.45 h La gestió del talent a l’aula: “La detecció i desenvolupament del talent en l’alumnat”
Amèlia Tey, professora i investigadora en Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona
13.35 h Actuació de l’alumnat
13.45 h Cloenda
Joan-Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
14.00 h Comiat
  
Objectius   Transferència de bones pràctiques i models de gestió que ajudin a les persones dels centres a desplegar el seu ple potencial.
  
Continguts   Continguts: Work- Cafè
NÚM. Nom taula

1 Activitat interactiva: Escape room, l'enigma de la Qualitat
2 Taules de reflexió i debat: "Com millorar la gestió de la qualitat a l’aula”
3 La funció directiva i l'èxit educatiu
4 La gestió del pla de comunicació del centre
5 Gestió de les persones del centre
6 La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió a càrrec de la direcció
7 La gestió del coneixement als centres educatius
8 Gestió de l'eficiència energètica
9 La gestió documental del centre amb programari gratuït
10 Metodologies emergents: Moviment Maker, Internet de les Coses (IoT) i Big Data
11 Eines al núvol per a l'educació: chromebooks a l'aula
12 Flipped classroom o aula capgirada
13 Treball a l'aula amb dispositius mòbils
14 Moocs, nooc i microlearning
15 Gamificació i aprenentatge
16 Art i identitat: propostes artístiques per abordar qüestions d'identitat, gènere i imatge personal
17 La transversalitat de la música
18 La gestió de la qualitat a les escoles oficials d'idiomes
19 Implementació de la ISO 9001:2015 als centres educatius
20 La integració dels sistemes de gestió en els centres educatius: ISO 45001, 14001 i 9001
21 L'autoavaluació de centre i la memòria de contrast en el model d'excel·lència en la gestió educativa: e2cat 2020
22 Metodologies per fer l’auditoria interna del sistema de gestió
23 Lean management aplicat a centres educatius
24 La gestió del procés d’ensenyament i aprenentatge
25 Adaptacions i orientacions curriculars dels títols d’FP a les necessitats del sector productiu i de l'entorn socioeconòmic
26 De la idea a la realitat: Projectes APS (aprenentatge servei)
27 La metodologia de simulació a l'FP
28 CRIT: el primer Centre de Recerca, Innovació i Transferència del coneixement de FP de Catalunya
29 EmpresaFP: Com incrementar les col·laboracions amb les empreses amb la carta de serveis
30 EmpresaFP: Donar resposta a les empreses amb la borsa de treball
31 IntegraFP: Pla pilot de formació ocupacional en centres FP
32 OrientaFP: Com dinamitzar el Pla d'Acció Tutorial d'FP en el centre
33 Eines de tutoria per l'èxit educatiu: IPOP i avaluació diagnòstica
34 El dossier d'estada a l'empresa en FP Dual
35 Integració de l'FP DUAL en el sistema de gestió
36 La internacionalització com a estratègia d’un centre d’FP
37 Engresca't als projectes. ABP als PFI
38 Experiències emprenedores: campaments d'innovació i emprenedoria
39 ActivaFP: Com gestionar un centre que implementa metodologies educatives innovadores a l'aula
40 ActIvaFP: Treball per projectes a la família de comerç i màrqueting
41 ActivaFP: Treball per projectes a la família d'informàtica i comunicació
42 Pautes d'observació d'aula efectiva entre iguals - Aprenentatge i reflexió
43 Una paraula curiosa i divertida...avaluació
44 Associació de professorat jubilat d'FP: activitats, orientació i serveis a centres
45 Aprenent en xarxa transforma el centre
46 L'educació emocional a l'aula: la dimensió desconeguda
47 Els itineraris formatius específics (IFE) una formació professionalitzadora per a l'alumnat amb necessitats educatives especials associades DIL/DIM
48 Coeducació i perspectiva de gènere a la formació professional
49 Sistema inclusiu en els centres d'FP
50 InnovaFP: Projectes reals d´empresa a l'aula
51 Impuls d'aules de co-working i emprenedoria
52 Catskills: Competicions com a eina de motivació
53 Del camp a la taula: Projectes integrats entre les famílies d'agrària, indústries alimentàries i hoteleria i turisme (adreçat a directors i directores dels centres de les famílies d'agricultura, indústries alimentàries i hoteleria i turisme)
  
Avaluació   Assistència
  
Requisits de  certificació   Assistència
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   07/11/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent